Summa sidvisningar

onsdag 13 februari 2013

Ojoj var ett tag sen nu...

Lite dålig på att uppdatera den här bloggen känner jag. Ska göra ett tappert försök till ett någorlunda hyfsat bra inlägg nu ikväll ;). Kan berätta att jag har skickat ut 2 intresseanmälningar till 2 olika arbetsplatser, självklart skickade jag med mitt cv. Men jag vet ju att jag inte kommer att få nå jobb innan lillen är född men jag skickar ändå. Man vet aldrig rätt som de är så kanske de är någon som vill anställa mig :). Man måste visa upp sig och visa att man är intresserad av att få ett jobb. Man kan inte räkna med att få allt serverat på ett sliverfat här i livet. Även om man ibland önskar att de var någon som helt plötsligt ringde och frågade om man vill ha ett fast jobb. De hade inte varit helt fel, vem vet de kanske händer nån dag :).

Jag har gått hos en jobb coach i ca 3 månader och de har hjälpt mig jätte mycket. Dels har jag fått en massa bra tips på hur man ska göra när man är på anställningsintervju. Samt lärt mig skriva ett bra cv och hur man skriver en bra intresseanmälan som man kan skicka ut till arbetsgivare som inte söker personal för tillfället. Jag har lärt mig oerhört mycket och jag kan varmt rekommendera andra att också gå till en jobb coach, man lär sig så mycket som är väldigt bra att kunna för att bättra på sitt jobbsökande. Så alla ni som inte har gått till en jobb coach kolla med eran handläggare hos Arbetsförmedlingen om vart närmast jobb coach håller till och se till att ni får träffa en. För som sagt man lär sig jätte mycket, jag gjorde de i alla fall.

Jag har fått bättre självförtroende och nu vågar jag tro mer på mig själv att jag kommer att få ett jobb. För man mår ju inte så bra när man är arbetslös man känner sig rätt kass och inte värd nånting. Jag gjorde de i alla fall. Men nu mår jag bättre och jag tror mer på mig själv :).

Ja de vart ett litet inlägg i alla fall :)
Tack för mig ha en trevlig kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar