Summa sidvisningar

måndag 21 januari 2013

Månggifte

Jag är helt emot de här med månggifte. Av den enkla anledningen till att jag anser att äktenskapet är heligt och är till för 2 personer som älskar varandra. Sen om de är en man och en kvinna, 2 kvinnor eller två män som gifter sig spelar ingen roll. Men äktenskapet är heligt och inget som man leker med. Jag förstår inte varför man vill göra månggifte lagligt. För vem eller vilka gynnas av de? Jag har inte fått höra en enda vettig åsikt om varför man vill att de ska bli lagligt.

Jag läste en mycket intressant artikel skriven av en kvinna och hon hade väldigt bra åsikter om varför månggifte inte ska få bli lagligt. Hon menade att de inte skulle gynna dom muslimska kvinnor som vill leva i demokrati om månggifte blir lagligt. Däremot skulle de gynna männen som vill missbruka makt över kvinnor och kunna tvinga dom till månggifte. Hon trodde även att SD skulle få fler anhängare och att fler skulle bli misstänksamma mot muslimer och deras tro och att de skulle skapa en större klyfta i samhället mellan muslimer och icke muslimer. De tror jag med. Hela artikeln finns att läsa här http://www.newsmill.se/artikel/2013/01/18/legalisering-av-polygami-dr-pslag-mot-oss-j-mst-llda-muslimer

Läs den för den är väldigt bra och tänkvärd nånting Centerpartiet borde läsa. Eftersom de är ju dom som vill införa detta i sitt ideprogram och vill att de ska bli lagligt i Sverige. Som sagt jag förstår inte hur dom tänker. Vill dom att kvinnor/män ska bli tvingade att leva i månggifte att barn ska bli tvingade att leva så? På facebook var de en som sa att de va diskriminerade att inte låta folk få leva som dom vill. Men är de inte mer diskriminerande mot dom som kommer att bli tvingade in i nått som dom inte vill, och dom kan inte göra nått eftersom de skulle vara lagligt att få ha flera fruar eller män? Är de rättvist de? Har Centerparitet tänkt på de? Verkar inte som de, dom har inte tänkt alls.

Jag tror som sagt blir månggifte lagligt så kommer de att gynna makt missbrukade personer och att fler kommer att få leva i odemokratiska förhållande, de är min åsikt. Samt att de kommer att gynna SD och att dom kommer få fler anhängare och fler röster i nästa val och fler platser i riksdagen. De vill inte jag att de ska få hända. Men de är just såna här utspel från andra politiker som gör att SD växer och växer. De är farligt för vårt samhälle. Men de verkar inte andra politker förstå eller gör dom så här medvetet? Hur tänker dom ibland eller tänker dom inte alls?

Som sagt jag hoppas verkligen att månggifte inte blir lagligt nån gång överhuvudtaget här i Sverige. Jag står fast vid min åsikt och kommer aldrig att ändra mig i den frågan. Andra får tycka som dom vill men de finns ingen som kan övertyga mig om att de ska få bli lagligt.

Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar