Summa sidvisningar

onsdag 2 januari 2013

2013!

Har inte orkat blogga nått nu under julen och nyåret, har som sagt haft liiite annat för mig ;). Känns både trist och lite skönt att helgerna är över men jag längtar redan till nästa jul. Har haft en mysig julhelg och nyårsafton, firat med släkt och vänner ätit god mat och fått fina presenter :). Av min man fick jag Per Mobergs nya kokbok om husmanskost :) Så nu kan jag laga mat precis som Moberg ;) eller ja försöka i alla fall. Vart jätte glad för de va just den boken jag önskade mig sen har jag fått nya vinterskor av mormor och morfar och en låda med skumtomtar, älskar skumtomtar hihi och så fick jag en ny köksleksak av dom. En brännare som man kan ha om man ska göra creme brule eller bränna italienska maränger :). Ska bli spännande att prova den sen. Vart jätte glad för allt jag fick de va en bra julafton med mycket skratt under kvällens gång.

Nyårsafton firade vi med 2 vänner och deras dotter. Åt tre rätters och pratade, skrattade och hade de riktigt trevligt :). Skålade in de nya året och ja vi såg inga fyrverkerier för de va sån dimma. Men de vart ett nytt år ändå ;).

Nu väntar jag med spänning på vad de här året har att erbjuda. Vi kommer att bli fyra i familjen i maj <3<3 de ser jag mycket fram emot. Sen kommer vi att fira 1 år som gifta med jag och min man <3 Lilleman blir hela 2 år!!! Mammas kille blir stor <3 Sen får man se vad som kommer att hända :).

Har inga nyårslöften utan jag har "lovat" att försöka bättra på mitt självförtroende och min självkänsla. Så jag hoppas vid årets slut att de är bättre :).

Men jag hoppas att andra "vuxna" kommer till bättre insikt... Är ganska less på folk som skriver eller kommenterar saker som dom inte vet ett dugg om. Saker som dom inte har nån susning, varför?? Visst sitt hemma vid köksbordet och snacka om de då men varför lägga ut saker på facebook?? Är inte de lite töntigt när man kommer upp i en viss ålder?? Trodde de va bara 14 åringar som höll på så men tydligen inte. Vissa saker skriver man inte på facebook. Jag har varit arg, väldigt arg och ledsen på personer men jag har aldrig skrivit om de på facebook. Just för att de är privat och alla behöver inte veta allt som händer. Jag är inte en sån som lägger ut allt på facebook.

Nog om facebook nu ska jag äta glass :)!!!

Ha en trevlig kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar