Summa sidvisningar

söndag 13 januari 2013

Säga vad man tycker?

På sistone har jag upptäckt att man inte ska säga vad man tycker och tänker om saker. Oavsett om man är privat person eller offentlig person. Framför man sina åsikter som inte passar andra så blir man automatisk klassad som främlingsfientlig. Nu tänker jag på centerpartister från Färgelanda som skrev en debattartikel om deras syn på Centerpartiets förslag till deras nya idèprogram. Dom gillade inte dom förslagen över att centern ska förespråka för fri invandring, månggifte och skipad skolplikt. Genast så blir dom skrivit debattartikeln klassad som främlingsfientliga och att dom som skrivit detta ska uteslutas ur partiet, sagt av Fredrick Federley. Sjukt och löjligt! Jag har läst debattartikeln och inget av de som står i den är främlingsfientligt eller stötande för någon. Tycker de är löjligt att man ska bli klassad som främlingsfientligt bara för att man inte håller med Federley eller dom övriga som tycker att förslagen till de nya idèprogrammet är bra. Löjligt löjligt och på sån låg nivå. Ska man inte få tycka olika bara för att man är med i samma parti?

Centern har sagt i media att dom välkomnar allas åsikter kring de nya idèprogrammet men de är rätt uppenbart att allas åsikter inte alls passar. Helst så ska man tycka lika, enligt min åsikt. Jag är inte Centerpartist, har varit de men glad att jag gick ur partiet. Jag tror de är ute med Centern dom ligger under % gränsen och utan Alliansen så hade dom inte haft plats i regeringen. Jag tror dom har grävt sin egen grav om dom nya förslagen till deras program klubbas igenom.

För de första varför vill man ha bort allmän skolplikt? Dom menar att de ligger i föräldrarnas intresse över sina barns skolgång. Ja de håller jag med om att de gör. Men de finns föräldrar som inte bryr sig om de och struntar i om hur de går i skolan för deras barn. Ska då dom barnen bli bort glömda och hamna utanför? Ska dom barnen bli straffade för att deras föräldrar inte bryr sig? Är de Centern vill och är de dom vill stå för?

Sen varför vill man att månggifte ska bli lagligt? Jag förstår inte. Jag tycker att man är gift med en person inte flera och hur har dom tänkt med de juridiska runt om. Jag tänker på om till exempel en man har 2 fruar och får 2 barn med varje fru, och så dör mannen. Hur ska arvet delas upp om de inte finns något testamente? Är det den första frun och hennes barn som får arvet och den andra frun och hennes barn får mindre del av arvet? Jag tror de blir för snurrigt och komplicerat alltihopa. Visst vill man flera partners så är de upp till var och en men jag tycker inte de ska bli lagligt att få gifta sig med flera personer.

Sen de här med fri invandring förstår jag inte heller. Jag är helt klart emot de, just nu. Därför att de finns ont om jobb och bostäder folk varslas arbetslösheten ökar. Är de så bra att öppna gränserna nu? Jag förstår inte hur dom tänker? Vi kan inte ta emot mer invandring just nu. Vad ska dom människorna ta vägen och hur ska dom kunna försörja sig? De finns ont om jobb och de är väldigt många unga som är arbetslösa vad gör man åt de inget! Politikerna sitter bara och rullar sina tummar och bryr sig inte. 40% av dom som har hamnat i fas 3 får ingen ersättning och de är fler och fler som hamnar eller snart kommer att hamna i fas 3. Detta är nog våra kära politiker nöjda med. För dom som hamnar i fas 3 blir utnyttjade av arbetsgivare, för dom får ju bidrag för att ta emot en från fas 3 medans personen i frågan får jobba hela tid utan rätt till riktig lön. Helt sinnes sjuk, trodde slaveri var förbjudet. Men åter till fri invandring. Jag tycker att man ska vänta med att öppna gränserna tills de finns mer jobb och bostäder. Först då kan vi börja diskutera om att ha öppna gränser. Jag är inte främlingsfientlig eller rasist bara för att jag tycker så här.

Men de är tråkigt att man ska bli klassad som de bara för att man inte vill ha fri invandring. Jag tycker att alla som häver ur sig de ska lägga ned de skit snacket och tagga ned. Sen tycker jag de tråkigt att politiker ska till och börja hota sina medlemmar med uteslutning ur partiet bara för vissa inte tycker som dom högt uppsatta i partiet. De är på så låg nivå. Jag hoppas att dom som skrev debattartikeln inte blir uteslutna och att Fredrick Federley ber dom personligen om ursäkt för sitt utspel mot dom.

Som sagt jag är glad att gick ur Centerparitet för jag trodde dom stod upp för bönderna och för glesbygden. Men tydligen så är dom nya Moderater nu sen dom gick med och bildade Alliansen. Jag tror som sagt att de är ute med Centerpartiet och efter nästa val så finns inte Alliansen mer.

Detta är mina personliga åsikter.
Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar