Summa sidvisningar

måndag 10 september 2012

Längesen sen sist nu!

Ja som sagt de va väldigt längesen jag skrev nått, mycket har hänt sen sist också. Bland annat så är jag numera fru Lindberg! Vart en lyckad och romantisk dag tillsammans med min älskling våran son och våra nära och kära. Tänker inte berätta allt eller lägga upp nå bilder, för jag vill ha de för mig själv faktiskt. Även om de är en blogg så är de min blogg och jag väljer själv vad jag vill lägga upp eller inte lägga upp :). Men jag kan säga att de va mitt livs bästa dag! Lite ovant att säga Lindberg istället för Dahlström nu bara :). Kan tillägga att vigsel och festen vart precis som vi hade tänkt oss :)! En perfekt dag som vi kommer att minnas livet ut <3<3<3

Annars då? Ja jag letar fortfarande efter jobb och de händer ingenting! Har sökt via arbetsförmedlingen, andra sajter på nätet, satt upp mig på en vikarie lista hos kommunen och delat ut cv och presenterat mig på olika arbetsplaster och ja jag vet inte va jag gör för fel. Börjar bli lätt frustrerad och känner mig totalt misslyckad som person för jag vill så gärna få ett jobb men jag lyckas inte. Va på en intervju för ett tag sen och jag trodde att jag hade fixat de för de kändes väldigt bra men åter igen så fick man ett nej..... Börjar bli en vana när man söker jobb, tack men nej tack är en fras som oftast återkommer. Deprimerande.... Vad gör jag för fel egentligen?!? Blir så arg på mig själv när jag gång på gång misslyckas och varje gång så sänks självförtroendet ett steg till ned mot botten. Känner mig så oerhört misslyckad,värdelös och korkad vet inte hur jag ska kunna bättra på mitt självförtroende och få tillbaka tron på att jag också kan. Usch vad gnällig jag är men just nu så känner jag väldigt bitter och deprimerad. Jag är 27 år gammal och har inte ett fast jobb de är för mig oerhört jobbigt och ett misslyckande. Har varit vikarie och hoppat in lite överallt i många år men aldrig lyckats fått ett riktigt jobb så de är väldigt jobbigt för mig just nu. Man säger ju efter regn kommer solsken så ja man får väl hoppas då att molnen skingrar sig och att även jag ska kunna få ett vanligt jobb och känna att duger. Jag är glad att jag har min man och min son och mina vänner utan er vet jag inte vad jag hade gjort.

Jaja får väl krypa ned i soffan under en filt med en kopp te och försöka glömma detta för en stund nu.
Ny dag imorgon och kanske solsken, får man hoppas på....

Tack å god natt....

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Mitt namn är Mia och jag arbetar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

    Att vara arbetssökande kräver många gånger ett stort tålamod och mycket tid.
    Om du vill ha råd och stöd i ditt jobbsökande kan du också ringa Arbetsförmedlingen på tel: 0771-416 416, vi har öppet vardagar kl 8-22 samt helger mellan 10-16.

    Med vänlig hälsning
    Mia, arbetsförmedlare

    SvaraRadera
  2. Förstår att de är jobbigt, du får komma ihåg att de inte är dig de är fel på och glädjas åt de du faktiskt har! :) så småningom kommer de där efterlängtade jobbet, vet att de är svårt med tålamodet ibland och de är lätt att misströsta men de kommer hända!

    SvaraRadera
  3. Ett tips för att inte känna sig så "oanvändbar"
    Sätt igång små projekt hemma.. (ett i taget) baka, rensa, planera tjej träff eller liknande, inred/möblera om, blogga! :) Alla mår vi bra av att ha nå att se framemot om ens små saker. Du är ju bra på att laga mat, starta en matblogg med bilder! Jag lovar att läsa och testa :)

    SvaraRadera
  4. Jo de är klart ja är glad över de jag har :). De är bara de att ja börjar ledsna på att inget man gör ger resultat, man ger allt känns de som men man får inget gehör av arbetsgivare. Tack för ditt stöd Ella :) får se om de blir en matblogg eller nå annat :)

    SvaraRadera