Summa sidvisningar

fredag 18 januari 2013

Forum och inlägg

Jag brukar vara inne på ett forum som heter Familjeliv dels för att söka information om graviditet och annat som har med barn att göra. Ibland så hittar man faktiskt bra och vettig information. Men nånting som retar mig är alla dessa sjuka "trådar" som folk lägger in. Exempel " Min sambo är otrogen just nu","Mitt barn har feber vad ska jag göra", "Min sambo svarar inte när jag ringer, ska jag ringa polisen han/hon skulle ha varit hemma för 2 timmar sen?" eller "Jag är otrogen med min killes bästa kompis".

Seriöst vem lägger ut sånt och vill ha andras åsikter om de? För de första om man tror att ens partner är otrogen så prata med en nära kompis och ta reda på om de stämmer att han/hon är otrogen, inte sitta vid datorn och skriva om de! Är ditt barn sjukt så ring 1177 eller en släkting och fråga, inte sitta och förvänta dig att en okänd person ska kunna veta vad du ska göra.

Sen om din sambo inte svarar i sin telefon och skulle ha varit hemma en vis tid kolla med hans/hennes kompisar först och se om dom vet nått och blir man mer orolig så ring polisen! Har man verkligen tid att sitta och skriva om de om man är orolig för att de ska ha hänt nått???  Den klassiska "jag har varit otrogen med min killes bästa kompis", ja då är man verkligen ett pucko och förväntar man sig att folk ska tycka synd om en bara för att man lägger ut de på ett forum så är man faktiskt ute och cyklar. Varför söker man sympati hos främlingar för en sån sak? Borde man inte skämmas för de man har gjort mot den som man älskar?

Jag blir alldeles matt över alla dessa trådar, men jag tror många av dom är påhittade av folk som vill ha uppmärksamhet. Varför lägga ned tid på de? Sen dom som kommenterar är inte mycket bättre själva. Vissa människor häver ur sig saker och kan vara riktig elaka, nästan så att dom mobbar personen som skrivit inlägget. Vilket är helt sjukt! Tror folk att bara för att dom sitter bakom en dataskärm så har man rätt att mobba andra och häva ur sig saker? Om man inte gillar de man läser eller tycker att inlägget är helt sjukt så sluta läs inlägget och strunta i att kommentera istället för att vara elak.

Sen kan väl folk sluta att lägga ut en massa påhittade historier med för den delen, skaffa er en annan hobby istället.

Så nu har jag fått gnällt lite ;).

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar